17 Mayıs 2010 Pazartesi

EVET,OTOKONTROL OLAYINI BAZEN ABARTIYORUM.

Bu yüzden yeni tanıştığım insanlarda, genellikle; çekingen, hayat hakkında fazla tecrübesi olmayan, az konuşan biri izlenimi uyandırıyormuşum. Hatta bu durum facebook,twitter profillerimdeki "Esra" algısına bile yansımış.(Ne yani bu algıyı değiştirmek için antik kuntik gruplara üye olup bungee jumping yaparken çekilmiş fotoğraflarımı mı koymalıyım? Tanımak için biraz  çaba harcasanız diyorum).Çok kez duymuşumdur "yahu biz seni blah blah blah sanmıştık sen aslında hedehödöymüşsün ." 

Biraz düşündüm. Esas sıkıntımın, yeni tanıştığım- er kişi, hatun kişi hiç farketmez- kişiyle kurulan iletişimde potansiyelimi ortaya koyamamama neden olan otokontrol illeti olduğunu farkettim. Misal, dating aşamasındaki ısınma turlarının kilit noktasıdır kişisel beğeniler,hobiler,uğraşlar...Taraflar birbirlerine, bir nevi, cvlerini takdim eder. Biriyle tanışmıştım. Kaş göz yerinde, maşallah pek de zeki. Ona beni soracak olsanız bilmukabele der. Birbirimizi tanımaya çalışıyoruz.

-Ne dinlersin?
diye sordu.
-Ne zaman şimdi mi? 
dedim. (saçmaladım,farkettim.)
-Yok,genel.
 dedi.
-Hee iyi.
 dedim.
-Ee? dedi. 
(içsesim lan şimdi Radiohead desem depresif olduğumu düşünür dedi.)
Benden önce 
-Radiohead hastasıyım.
diye lafa girdi. 

O an  rahatladım. Sonra bir yere gittik. Creep'i canlı çalıyorlar, bende deli gibi eşlik etme isteği. Ama yok, hafif hafif dudaklarımı kımıldatmak dışında pek bir şey yapmıyorum..Kelimeleri yanlış telaffuz ederim belki, neme lazım. Baktım bizimki "i don't belong here" diye höykürüyor. O an kendimi oraya ait değil gibi hissettim. Kendini açık etmeme, gizleme dürtüsü zamanla üşenme eylemine dönüştü. Artık bir şey sorduğunda verilebilecek en kestirme yanıtlarla geçiştiriyordum. Vee müstakbel sevgili halihazırda datein gözünde, artık müzik zevki gelişmemiş, ingilizce bilmeyen, hayattan bi b.k anlamayan biri olmuştum.

Şu yazıyı yazarken bile otokontrol denen meret beni rahat bırakmıyor. Şarkıdaki gibi "lose my control" diye bağırmak istiyorum,olmuyor.Öyle ya insan bu, bir saati bir saatine uymaz. Tamam, tümdengelim yapalım. Bir saati bir saatine uymayan benim. Ağız dolusu küfür etmek istiyorum bazen, ama ne oluyor? Çocuğu küfür ettiğinde ağzına biber sürmekle tehdit bi anne gibi yine dikiliveriyor karşıma.


Uzmanlar diyormuş ki bu durumdan kurtulmak için kendinizi karşınıza oturtup sorgulayın. Kendinize dışardan bakmaya çalışın, kendinizi elştirmekten korkmayın. Sesimi kaydedip dinlediğimde bile iki dakika kendime tahammül edemezken nasıl olacak o iş? Eminim Freud'un buna uygun bir  açıklaması vardır dedim, aradım, aramaya inandım ama bulamadım.

4 yorum:

  1. ilk önce merhaba :) twitter üzerinden bloguna ulasmis biri olarak istemeden de olsa günlügünü okumus oldum:)
    ve okudugum üzerine,yasadıgın sıkıntı aslında çok önemli bir sıkıntı degil bence.genelde ben,sen,o birçok kişi,ilk gün tanısma faslında çekingen davranır.fakat benim en sevmedigim sey su.karsımdakinin agzından lafları kerpetenle almak :) tamam bulustuk,oturuyoruz hos ama sohbet degil mi bunu ilerleten :) o yüzden karsımdaki kişi konusmuyorsa belirli süreden sonra bende ipleri koparıp,cevremdeki baska seylerle mesgul olmaya basliyorum :) ne kadar dogru bilemem tabii :) ama haksızmıyım :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba
    Ne demek, bunları yazma amacım zaten insanlarla paylaşmak. Umarım artık isteyerek okursun :)

    Aslında dışarıdan bakılınca basit, bana göre ise oldukça girift bi mesele. Birçok değişken var. İşin kötüsü; tanışma,hoşbeş faslından sonra, ilişkinin ilerleyen dönemlerinde de ağırlığını hissettiriyor.Tam olarak çekingenlik de diyemiyorum bu duruma. Çekingenlik olsa kolay, tanıdıkça aradaki iletişim rutine bağlanır. Kendimi olduğum gibi açmaktan korkuyor olabilirim.Öyle işte...

    YanıtlaSil
  3. mevlana idris'in şiir toplantıları gibi geçer o zaman toplantılarınız. pardon görüşmeleriniz. bir saat iki saat artık neyse oturursunuz. ha bi de susarsınız. sadece susarsınız. kalkarken de "öyle işte" evet öyle.

    YanıtlaSil
  4. Açıkçası Mevlana İdris'i tanımıyordum. Kim ola ki diye bir araştırayım dedim. Sayende keşfetmiş oldum.Teşekkürler...

    YanıtlaSil